I jediný drink denně může u žen způsobit rakovinu

Reklama:

Stačí mírná konzumace alkoholu a riziko vzniku celé škály druhů rakoviny u žen prudce stoupá. Prokázala to nová studie britských vědců, kteří sledovali 1,3 milionu žen.



Odborníci sedm let zkoumali životosprávu pacientek, které navštěvovaly kliniky, kde se léčí rakovina prsu.

Čtvrtina z nich vůbec nepila alkohol, téměř celý zbytek respondentek přiznal méně než tři drinky denně, průměr byl jeden drink za den.
Lékaři porovnávali ty, které vypily maximálně dva drinky za týden, s těmi, které si dopřávaly víc.

Ukázalo se, že každý alkoholický nápoj denně navíc zvyšuje riziko vzniku rakoviny prsu, tlustého střeva nebo jater. A nezáleží na tom, o jaký druh alkoholu jde. "Mírná konzumace alkoholu je prospěšná pro srdce a krevní oběh, ale má i negativní účinky," říká Dr. Phillip J. Brooks z britského Národního zdravotního institutu a dodává: "Je to ale velmi individuální záležitost, každá žena má jiný metabolismus. Proto všem doporučuji, aby si o rizicích promluvily se svým lékařem."




ČTĚTE TAKÉ:
Další potomek brazilské bohyně?






ČTĚTE TAKÉ:
Orgasmus: předstírat, nebo nepředstírat?

Datum vydání: 7.6.2012
zdroj: Korzo
Co s článkem
Přidat k oblíbeným článkům        Vytisknout        Poslat e-mailem
Váš názor:

Jméno:
Nejste přihlášen(a). Pro komentování některých sekcí se musíte nejdříve přihlásit.
Články na podobné téma
Alkohol může způsobit návrat rakoviny prsu
8. 10. 2011

Cigaretový kouř může způsobit slepotu
15. 10. 2012

Parkinsonovu nemoc může způsobit i odmašťovací prostředek!
14. 11. 2011

Tropické rostliny mohou léčit rakovinu!
28. 8. 2011

Rakovina plic od kouření často neodradí nemocného ani jeho příbuzné
8. 1. 2013

 
Mladá Fronta a.s. Mladá Fronta a.s.

Copyright 1999-2013 Mladá fronta a.s. Publikování nebo další šíření obsahu serveru je bez písemného souhlasu autora či redakce zakázáno.