Nadměrná konzumace alkoholu maže paměť několik dní nazpět

Reklama:

Součástí evropské kultury posledních let je tzv. páteční opíjení. Nárazová konzumace alkoholu na konci pracovního týdne má však neblahý vliv na paměť. Mnozí pijani dobře vědí, jak obtížné je vybavit si detaily z předešlé noci, ale nová studie dokazuje, že alkohol maže paměť ještě několik dní nazpět. Tvorba vzpomínek v období kolem nadměrné konzumace alkoholu je tak značně ohrožena.



Vzpomínky se nemohou tvořit proto, že alkohol velmi negativně ovlivňuje hippokamp, který je umístěn ve středu mozku a který hraje klíčovou roli při tvorbě paměti a při učení.

Podle nové španělské studie nárazová konzumace alkoholu velmi negativně ovlivňuje tzv. deklarační paměť, tedy schopnost zapamatovat si slyšené. A přitom právě studenti univerzit, kteří vstřebávají informace na přednáškách, patří k rizikové skupině, která často alkohol konzumuje nárazově ve velkých dávkách.

„Nárazová nadměrná konzumace alkoholu ovlivňuje paměť mladých dospělých, což může mít velmi negativní vliv na jejich každodenní život. Naším hlavním důkazem je zcela jasný vztah mezi nárazovou nadměrnou konzumací alkoholu a sníženou schopností učit se slyšené informace,“ varuje doktorka Maria Paradová z Universidade de Santiago de Compostela.


ČTĚTE TAKÉ:
Orbion: Portál pro cestovatele





ČTĚTE TAKÉ:
Prsa, nebo zadek?

Datum vydání: 20.5.2011
zdroj: Famous
Co s článkem
Přidat k oblíbeným článkům        Vytisknout        Poslat e-mailem

Názory čtenářů

Heligon 21.5. 10:05
:)
Váš názor:

Jméno:
Nejste přihlášen(a). Pro komentování některých sekcí se musíte nejdříve přihlásit.
Články na podobné téma
Nezapomeňte na svou paměť
21. 10. 2012

Konzumace velkého množství ovoce a zeleniny vede k optimistické náladě
21. 1. 2013

Mírné pití alkoholu prospívá ženskému mozku
19. 4. 2012

Červené víno bez alkoholu je pro srdce ještě lepší než to klasické
16. 1. 2013

Zapomínejte negativní zážitky, budete žít déle!
8. 9. 2011

 
Mladá Fronta a.s. Mladá Fronta a.s.

Copyright 1999-2013 Mladá fronta a.s. Publikování nebo další šíření obsahu serveru je bez písemného souhlasu autora či redakce zakázáno.