Reklama:

Cvičení na balónech III

Popis cviků s míči II

Další soubor cviků s míči. Předcházející cviky naleznete tady, ale přečtěte si také úvodní článek o cvičení s míči.


Ze dřepu (cvik č. 6) pomalu zády naleháváme na míč. Pracují stehna, ale nesmíme zapomenout silně tlačit zády do míče. Chodidla jsou na místě a míč se nám pod zády valí tak daleko, až na něm celými zády ležíme. Ruce vzpažíme a celé tělo takto protáhneme. Dbáme na to, aby nám hlava nevisela moc nízko! Pomalu se vracíme zpět do dřepu a celé několikrát opakujeme. Uvolňujeme zejména napětí v zádech, protahujeme prsní svaly.


Ležíme na zádech a míč podložíme pod skrčené nohy tak, aby se dotýkal stehen a lýtek. Nohy jen velmi mírně vychylujeme do stran a masírujeme si takto křížovou kost. Vhodné jako relaxační poloha.


Ležíme na zádech a míč podložíme pod skrčené nohy tak, aby se dotýkal stehen a lýtek, ruce rozpažíme. Nohy na míči valíme doprava tak daleko, jak je nám svalové napětí příjemné a hlavu zároveň otáčíme doleva. Opakujeme křížem na druhou stranu.


Ve dřepu, míč mezi stehny, na míč nalehneme a převalíme se tak daleko, až se rukama dotkneme podložky. 12A. Mírně a uvolněně se kolíbáme na míči dopředu a dozadu. Uvolňujeme napětí v zádech. 12B. Ruce i nohy se dotýkají podložky, ale silou je protáhneme dopředu a dozadu.


Nalehneme na míč tak, abychom měli nohy ve vzduchu a natažené paže. Provádíme kliky, přičemž obtížnost regulujeme tím, jak daleko máme nohy opřené o míč. Nejjednodušší varianta je o vrchol míče se opírat třísly, těžší je přeručkovat tak, aby byl míč pod stehny a nejobtížnější (i na stabilitu) je opřít si o vrchol míče holeně.


Nalehneme na míč tak, abychom měli nohy ve vzduchu a natažené paže. Pravou nohu ohneme v koleni a zvedáme ji směrem vzhůru. Poté nohy vyměníme. Dbáme, abychom se neprohýbali v bedrech! Posilujeme hýždě a stehenní svaly.


Nalehneme na míč tak, abychom se rukama i nohama dotýkali podložky. Ruce i nohy široce od sebe, abychom si zajistili stabilitu. Střídavě propneme do dálky pravou nohu a levou ruku. Opakujeme křížem na druhou stranu. Posilujeme svaly paží a zad.


Nalehneme na míč tak, abychom měli nohy ve vzduchu a natažené paže. Pomalu ručkujeme a míč pod sebou valíme tak daleko, dokud si udržíme stabilitu. Stejným způsobem se vracíme zpět.


Nalehneme na míč tak, abychom měli nohy ve vzduchu a natažené paže. Kolena zaboříme do míče a podvalíme si ho pod sebe tak, že zvedneme zadeček vysoko. Posilujeme svaly paží a stehen. Velmi náročný cvik!

A závěrem jeden cvik bez obrázku. Posadíme se na míč blízko stěny nebo jiné opory a přidržíme se rukou. Nohy široce rozkročíme a skrčíme na míč tak, abychom ho jakoby objímali vnitřní stranou stehen a lýtek po stranách. Když se na vrcholu míče usadíme, pomalu se pouštíme opory a snažíme se vyrovnat stabilitu. Ze začátku je to velmi těžké, ale čím více budete s míčem kamarádit, tím déle vydržíte na míči sedět bez držení. Perfektní cvik, protože pracují i hluboké svaly celého těla.

Autor: Lenka Varmužová

Datum vydání: 1.3.2001
Co s článkem
Přidat k oblibeným článkům        Vytisknout        Poslat e-mailem

Názory čtenářů

Terka 18.10. 17:03
ve sprotisimu prodavaj tnto mic za 209Kč v různých velikostech,jsou dobry a dlouho vydrzi
katka 10.6. 8:52
Velikost balonu by prý měla být výška postavy minus sto, takže když je někdo velky 195cm, tak velikost baonu 95cm. Ahoj
fufineckafufinkovata 24.2. 23:55
pokud vam mohu poradit zainvestujte a kupte si originalni gymnasticky balon, ty levne napodobeniny z lidlu, stanku a podobne rady praskaji a taky kdyz jsou dlouho nafouknute meni tvar, vazne se vyplati koupit sice drazsi ale kvalitni balon.
Anagel 8.1. 9:32
v Lidlu za 149,-Kč
hana 21.10. 15:43
kde bych mohla sehnat relaxační míč do dvou stovek.e-mail:Sydorova@seznam.cz
Verunk@ 15.10. 20:37
Takové věci se kupují ve zdravotnických potřebách! Dnes jsem se zrovna ptala a mají míč, pumpičku a různé příručky a i tam vám poradí, který míč atd. Mějte se pěkně!
Honza 21.5. 21:29
Zkouseli jsme s hankou na tomto mici milovani a neni to nic moc, proste postel je postel. Navic riskujete velike zraneni. AuAu
PEPIIICEK 24.3. 18:14
rad bych souloz na takovem mici najde se tu slecna co to semnou prubne bude to spojeni dvou dobrych cviku nemyslis? :D
Martin 26.2. 20:37
Prosím, poraďte, jakou velikost míče na výšku 195 cm. Už mě hoooodně bolí záda;-) Prosím na e-mail: mhancl@centrum.cz Děkuji moc.
h.lasi 12.12. 16:33
ahoj
existuje prosí kniha o cvičeni s balonem kde ji mam objednat díky
Lenka 20.11. 16:20
Ahojík!! Někdo se tady ptal kde koupit míč a kolik stojí. Já ho koupila v intersparu, někde v přízemí asi za 255,- kč. Ale dá se koupit i v makru, tesku atd... nebo ve vybraných obchodech se sportem. v Gigasportu si ho koupila moje teta, protože čekala miminko. A gynekologižka jí to řekla. tak si ho koupila, a k tomu jí dali i čínky... a stálo to asi 400 ...
lidka 13.11. 19:34
Tyhle obrázky jste stáhli z jiné internetové adresy!?!?! Jo a pak kdo lže a krade!!
lidka 13.11. 19:34
Tyhle obrázky jste stáhli z jiné internetové adresy!?!?! Jo a pak kdo lže a krade!!
lidka 13.11. 19:34
Tyhle obrázky jste stáhli z jiné internetové adresy!?!?! Jo a pak kdo lže a krade!!
lidka 13.11. 19:34
Tyhle obrázky jste stáhli z jiné internetové adresy!?!?! Jo a pak kdo lže a krade!!
Hopsinka 16.1. 18:33
Hopsinka pro Sáru: Balón můžete koupit v každé prodejně se sportovním zbožím-s různým průměrem. jeden jsem dostala k Vánocům (75cm) a stál 460Kč,-
Sára 11.1. 9:53
dobrý den,

ráda bych se zeptala, kde se takový balon dá koupit a kolik stojí, děkuji.
Alena Pavlíková 8.11. 16:00
Děkuji za zasílání informací. Cvičení na míči je účinné při bolestech páteře i při tom když potřebuji zhodit nějaké to kilo.Zdrvavím A.
25.8. 12:35
Velice účinné cvičení a velice krásné články .Balón jsem si také opatřila , je velice dobrý pro lidi co mají potíže s páteří . Kdyby byla možnost , tak by se jednou za čas mohli obměnit cviky . Děkuji M.
V. 25.7. 11:03
Hezky obrazky! :-)
Váš názor:

JmĂŠno:
Nejste přihlášen(a). Pro komentování některých sekcí se musíte nejdříve přihlásit.
Články na podobné téma