|
Američtí vědci porovnávali konzumaci čaje u 1 400 lidí s rakovinou kůže a 700 lidí, kteří tuto nemoc neměli. Jejich studie ukázala, že jisté chemické sloučeniny v čaji mohou mít preventivní účinky. Vědci však také upozorňují, že čaj nemůže nahradit nutnou každodenní prevenci, jakou jsou krémy s UV filtrem a vhodný oděv.
Výzkum prováděl tým z Darrmouth Medical School v New Hampshire. Vědci zpovídali nemocné i zdravé dobrovolníky ve věku od 25-ti do 74 let a detailně zjišťovali jejich stravovací návyky, životní styl a frekvenci pití jak zeleného, tak černého čaje. Oba druhy totiž obsahují antioxidanty, které podle předchozích pokusů na zvířatech brzdí vývoj rakovinných buněk.
Ukázalo se, že u lidí, kteří pravidelně pili čaj, bylo snížené riziko rakoviny kůže. U těch, kteří pili dva a více šálků čaje denně, se dokonce výskyt určitého druhu karcinomu snížil o 65 procent. Zdá se také, že účinky čaje zesiluje přidání citrónové kůry, což je v Americe běžný zvyk.
Názory čtenářů

Afty - nezvaní návštevníci
Když se otěhotnění nedaří aneb Kdy a kdo pomůže
Nestresujte se. Ničíte si imunitu!
Konzumace hamburgerů může zvyšovat riziko astmatu
Pořídit si v padesáti řidičák? Proč ne?
Světlo, které dokáže léčit
Máte nemocné srdce? Choďte na houby a jezte je!
Odvykání kouření s odborníkem. VIDEO!
Sledování televize krade čas na hubnutí
Jak se šíří chřipka? Video!
Farmářské trhy poprvé pod střechou
Kvalita tanečních drog nebude letos testována
Copyright 1999-2010 Mladá fronta a.s.
Publikování nebo další šíření obsahu serveru je bez písemného souhlasu autora či redakce zakázáno.
Mladá fronta a.s. | E15 On-line | Fitweb | Kniha | Lidé a Země | Maminka | Mladá žena | Orbion | Postgraduální medicína | Realit | Recepty | Sedmička | Sestra | Strategie | VTM Science | Zdravotnické noviny