Mléko proti rakovině
O tom, že pití mléka prospívá zdraví, nás snad všechny přesvědčují
informační materiály už od útlého dětství. K možným pozitivním vlivům
této potraviny nyní vědci z Univerzity v Oslo v Norsku přidali ještě další
- podle jejich zjištění jsou totiž ženy, které konzumují větší množství
mléka, méně náchylné k onemocnění rakovinou prsu před počátkem
menopauzy. Tento názor se zakládá na studii, která byla provedena za účasti
téměř 50 000 žen. Během sledování těchto žen, které trvalo v průměru
6,2 roku, se v této skupině vyskytlo 317 případů rakoviny prsu. Ženy mimo
jiné během studie vyplňovaly dotazníky, týkající se konzumace mléka. Z
nich vyplynulo, že ty ženy, které si oblíbily inkriminovaný nápoj v dětství,
měly ve věku 34 až 39 let nižší pravděpodobnost vzniku rakoviny; podobná
souvislost ale nebyla zjištěna u žen mezi 40 a 49 lety. Tato souvislost zůstala
statisticky výrazná i tehdy, když vědci vzali v úvahu vliv věku, hormonálních
vlivů, index tělesné hmotnosti, vzdělání, fyzické aktivity a konzumace
alkoholu. Přitom snížení rizika bylo poměrně výrazné - tři sklenky mléka
za den znamenaly poloviční ohrožení rakovinou prsu. Jak vědci poznamenávají,
není přitom důležité, jaký typ mléka žen pily. Pro ty, které v dětství
nebyly až tak vysazené na mléko, ale není nic ztraceno - vědci zjistili
pokles rizika i při vyhodnocení kombinace pití mléka v dětství a dospělosti.
Zdroj: Reuters Health News - International Journal of Cancer
2001; 93:888-893
Reuters Health News - Health Services Research October 2001;
Reuters Health News - Cancer 2001; 92: 1411-1418;
Reuters Health News - The New
England Journal of Medicine 2001; 345: 638-646, 690-692
Konzumace hamburgerů může zvyšovat riziko astmatu
Pořídit si v padesáti řidičák? Proč ne?
Světlo, které dokáže léčit
Máte nemocné srdce? Choďte na houby a jezte je!
Odvykání kouření s odborníkem. VIDEO!
Sledování televize krade čas na hubnutí
Jak se šíří chřipka? Video!
Farmářské trhy poprvé pod střechou
Kvalita tanečních drog nebude letos testována
Hubněte s barvami!
Zhubněte zdravě!
Jak ideál krásy ovlivňuje náš pohled do zrcadla
Copyright 1999-2010 Mladá fronta a.s.
Publikování nebo další šíření obsahu serveru je bez písemného souhlasu autora či redakce zakázáno.
Mladá fronta a.s. | E15 On-line | Fitweb | Kniha | Lidé a Země | Maminka | Mladá žena | Orbion | Postgraduální medicína | Realit | Recepty | Sedmička | Sestra | Strategie | VTM Science | Zdravotnické noviny