Vědci z univerzity v anglickém Bristolu a australském Queenslandu sledovali po 65 let 4 376 dětí, které se narodily ve 30. letech 20. století.
Zjistili, že lidé, kteří jedli více mléčných výrobků v dětství, byli méně náchylní k mrtvicím a dalším smrtelným příhodám. A ačkoliv mléko obsahuje tuky a cholesterol, zdá se, že jeho konzumace nezvyšuje riziko srdečních chorob. Podle BBC tyto výsledky podporují představu, že by školní děti měly dostávat mléko, jako tomu dříve bývalo.
Tato dlouhodobá studie se zabývala stravovacími návyky v rodinách, zvláště pak na konzumaci mléčných výrobků.
Zjistilo se, že vyšší příjem vápníku, už 400 mg denně, což je tolik, kolik je v půl litru mléka, snižuje riziko mrtvice o 60 procent. Tři porce mléčných výrobků denně - například sklenka mléka, kelímek jogurtu a kousek sýra - přitom zajistí člověku zcela dostatečné množství vápníku.
A o ten zřejmě jde. Vědci sice museli vzít v potaz, že děti, které jedly více mléčných výrobků, většinou pocházely z bohatších rodin a měly obecně vyšší životní úroveň.
Názory čtenářů

Konzumace hamburgerů může zvyšovat riziko astmatu
Pořídit si v padesáti řidičák? Proč ne?
Světlo, které dokáže léčit
Máte nemocné srdce? Choďte na houby a jezte je!
Odvykání kouření s odborníkem. VIDEO!
Sledování televize krade čas na hubnutí
Jak se šíří chřipka? Video!
Farmářské trhy poprvé pod střechou
Kvalita tanečních drog nebude letos testována
Hubněte s barvami!
Zhubněte zdravě!
Jak ideál krásy ovlivňuje náš pohled do zrcadla
Copyright 1999-2010 Mladá fronta a.s.
Publikování nebo další šíření obsahu serveru je bez písemného souhlasu autora či redakce zakázáno.
Mladá fronta a.s. | E15 On-line | Fitweb | Kniha | Lidé a Země | Maminka | Mladá žena | Orbion | Postgraduální medicína | Realit | Recepty | Sedmička | Sestra | Strategie | VTM Science | Zdravotnické noviny